неділю, 5 березня 2017 р.

Опис досвіду
заступника директора школи з навчально-виховної  роботи
Мостиська Другої ЗОШ І-ІІ ступенів
Місик М.М.      
Місик Марія Михайлівна, заступник директора з навчально-виховної роботи Мостиська Другої ЗОШ І-ІІ ступенів.  Загальний стаж роботи 25 років, заступник директора з навчально-виховної роботи 14 років.
У 1991 році закінчила географічний факультет Львівського державного університету імені І. Франка. З 1991р. по 1999р. працювала вчителем історії Мостиська Другої ЗОШ І-ІІ ступенів. У 1999 році переведена на посаду вчителя географії. З 2003 року призначена на посаду заступника директора школи з навчально-виховної роботи.
Успіх праці вбачаю насамперед у забезпеченні раціонального планування своєї діяльності та роботи школи в цілому. Підтвердженням цього є річний план роботи школи (додаток № І), розділ річного плану роботи "Методична робота з педагогічними кадрами" (додаток № 2}, орієнтовна таблиця стану контролю та керів­ництва за навчально-виховним процесом (додаток № 3) .
У 2011р на базі нашої школи був проведений семінар –практикум на тему «Формування сприятливого клімату в колективах установ освіти». З доповіддю виступив заступник директора школи Місик М,М. Психологи Затинейко І.І. і Рожак Людмила Василівна провели тренінги із заступниками директорів шкіл Мостиського району. Вказали на шкідливість стресу для здоровя людини і шляхи подолання стресових ситуацій
Під час контролю за викладанням предметів намагаюсь забезпечити  поєднання контролюючих та інструктивних мето­дичних функцій, тобто  намагаюся надати мето­дичну допомогу тим вчителям, хто її потребує. Особливо звертаю увагу на молодих вчителів. Проводжу з ними анкетування ,даю певні рекомендації, відвідую їхні уроки, виховні заходи(2016 р Шийка І.В  змагання з футболу між учнями 8 і 9 класів).
Дуже позитивним в роботі заступника директора школи, вважаю своєчасне виявлення корисного, позитивного в роботі вчителя та впро­вадження інноваційних  технологій навчання в практику роботи своєї школи.
 У нашій школі працюють досвідчені педагоги, які ділять ся досвідои своєї роботи із молоими спеціалістами інших шкіл району(Москалик О.І вчитель англійської мови Творчий портрет вчителя 2014р).60% вчителів нашої школи мають понад 20 років стажу роботи  2 з них мають вищу кваліфікаційну категорію 4 – звання старшиу учитель. 
Як вчитель географії, сама впроваджую  інтерактивні  методи навчання на уроках географії, розвиваю творчі здібності школярів, організовую проведення науково-практичних  конференцій, вечори пам’яті, виховні заходи (Україна – єдина країна 9 клас).
Важливим в управлінській діяльності, на мою думку  є культура спілкування з іншими членами колективу.  Поганий настрій керівника школи, необґрунтовані зауваження і навіть суворий начальницький погляд не лише негативно познача­ється на настрої працівників, а й зумовлюють зниження рівня їх працездатності. Тому намагаюся тримати себе в руках,  вміло вислухати вчителя, порадити, коректно зауважити, оптимістично дивитися на розв’язання будь-яких питань.
Значну увагу звертаю на раціональне викорис­тання часу вчителями та учнями на уроці, тому наголошую на ефек­тивне використання дидактичного матеріалу, наочних посібників, на упорядкованість робочого місця, належного порядку у класах. Вважаю, що вчитель має готуватись до уроків ретельно і повинен робити це, як правило, не лише дома, а й у школі, на своєму робочому місці.
  У своїй картотеці намагаюсь мати відомості про склад педагогічного колективу, розподіл педаго­гічного навантаження, ,  про класних керівників, , про наявність у школі підручників і програм, відомості про учнів, учнівські об’єднання, про батьків, шкільну їдальню тощо. Значну увагу звертаю  і на культуру ведення шкільної докумен­тації.
Заступник директора має мати чіткий режим роботи   усього учительського й учнівського колективів. Визначену й затверджену кількість інструктивно-методичних нарад, нарад при директорові, наказів, педрад, зборів.
Основне завдання заступника директора школи, на мою думку, не лише планування роботи школи, а й організація внутрішнього контролю. Один із методів внутрішнього контролю – це відвідування уроків.
Відвідування уроків є справою незвичайною, бо оцінка уроку вимагає граничної уваги до особистості вчителя, його педагогічного такту, врахування вчителем індивідуальних особливостей школярів. Вивчення системи роботи вчителя, досвіду його роботи, епізодичне відвідування, тематичне тощо, заздалегідь сплановую й доводжу до відома педагогів.
Після відвідування уроку і перед оцінюванням його, вислуховую самоаналіз уроку вчителя, потім коректно ставлю запитання до нього: "Чи досягнута мета? Чи всі діти працювали на уроці? Які були помилки чи недоліки?", враховую думку вчителя, а потім аналізую урок, вказуючи на позитивне; рекомендую,  як позбавитись тих чи інших недоліків.
    Як заступник директора школи звертаю особливу увагу на ефективність праці педагога, його здатність якісно орга­нізувати навчально-виховний процес, домагання максимально можли­вого засвоєння учнями програмного матеріалу, використання сучасних методів,  форм навчання та виховання, вміння розвивати здібності та інтереси дітей, здійснювати диференційований підхід до школярів тощо. Результативність роботи вчителя видно в участі учнів в олімпіадах(у 2014 році – 0 призових місць, у 2015 -1 місце, у 2016-5 місць), конкурсах ( Ім П.Яцика, Колосок, Левеня, Соняшник, Гринвич і т.д ).У нашій школі результативність учнів в олімпіадахна протязі трьох років була такою -у 2014 році – 0 призових місць, у 2015 -1 місце, у 2016 - 5 місць. 
     Важливоне тільки навчити учня алеще і виховати його , адже навчання іде поряд із вихованням. На базі нашої школи за останні роки пройшли такі показов і виховні заходи  -«Козацькому роду нема переводу» 2016р,  «Герої не вмирають» 2015р.
  Реалізація принципу демократизації та скрутне економічне становище в житті школи зумовили необхідність внесення певних змін в систему внутрішньокільного управління. Зникають домінуючі контрольні функції. Все більшого значення набувають функції педагогічного аналізу, одержання потрібної інформації, функції інструктивно-методичні, надання практичної допомоги, вивчення кращого досвіду роботи. І все ж дирекція Мостиська Другої ЗОШ І-ІІ ст. не звела до мінімуму здійснення внутрішньокільного контролю.
   Як заступник директора розумію, що контроль потрібний для стимулювання діяльності вчителя, для обєктивної оцінки їх роботи, для виявлення невикористаних можли­востей нових починань, для попередження суттєвих недоліків.

Немає коментарів:

Дописати коментар